Az új vásárlói kosár tartalma: pékáru, felvágott, zöldség, drogteszt
A multik tevékenységének megítélése nem igazán a mi asztalunk, de úgy érezzük, hogy legújabb reklámjával az Auchan a drogpolitika szereplőit is megszólítja. Szerkesztőségünkbe az alábbi, szkennelt dokumentum érkezett.
A TASZ már többször hangoztatta a véleményét a szülői, az iskolai és a munkahelyi drogtesztelés elhibázottságáról, hiszen az általa remélt kedvező hatások nem igazolódtak be. Az esetek többségében a tesztelés bizalmatlanságot és a szülő-gyermek, illetve a tanár-diák viszonyok megromlását eredményezte, miközben egyáltalán nem segített a problémás használók felderítésében. A munkahelyi drogtesztelés pedig semmit nem mond el a dolgozó munkavégzés közbeni bódultságáról, ellenben komoly pénzekbe kerül a cégnek és feszültséget okoz minden munkahelyi szereplőnek. Ráadásul a boltok polcairól leemelhető termék abban sem nyújt tanácsot, hogy a pozitív eredmény kimutatása után mit lépjen a vásárló. Az iskolák a segítség helyett rendszerint büntetik, néha egyenes kirúgják a fennakadt diákot, ezzel pedig nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy a drogfogyasztásuk, ha addig nem is volt az, rövidtávon problémássá váljon. Ezért azt gondoljuk, hogy több problémát szülhet, mint amennyit megelőz, ha a szülők a hétvégi nagybevásárláskor a mirelit áruk mögött drogtesztre lelnek, amivel hazaérve vizsgálgatni kezdik a gyerekük ruháit és asztalát. Már a Droglátó kampány is rávilágított arra, hogy drogűző csodaszerekre jelentős kereslet van, de azt már kevesebben látják be, hogy a hathatós közbenjáráshoz együttműködésre és bizalomra van szükség. Önmagában egy technikai eszköz nem tud választ adni egy családi, vagy társadalmi problémára, a bizalmatlan légkör megteremtésével viszont végérvényesen meggátolhatja az őszinte párbeszéd lehetőségét, ami pedig a legnagyobb segítség.
Kardos Tamás
Drogriporter
2010.02.19.