Mi a probléma az előtte-utána típusú, elrettentő fotósorozatokra épülő kampányokkal?
Mindenki jól ismeri az előtte-utána fotósorozatokat, legyen szó fogyókúrás csodaszerről, ránctalanító krémről, vagy éppen valamely kábítószer hatásairól. Azonban míg a kívánatos változásokat előidéző szerek hatékonyságát a többség fenntartással fogadja, addig az elrettentő képsorozatokban sokan a drogok tényleges hatásait vélik felfedezni. A probléma csupán az, hogy ez a reakció épp a fő kockázati csoportot jelentő fiatalokra jellemző a legkevésbé.
Vicces reakció a metamfetamin kampányokra, a magyarban
nem teljesen egyértelmű labrador-labor szójátékkal
A metamfetamin feltételezett hatásait szemléltető Montana Meth Project után a napokban ismét útjára indult egy előtte-utána típusú, elrettentő kampány From Drugs to Mugs: Faces of Meth néven, melynek pár nappal ezelőtti posztolásával már sikerült komoly vitát kavarnunk a Drogriporter Facebook-os rajongói oldalán.
A Médiamonitor program legnagyobb örömére, a kampányba szintén belebotló Nők Lapja Cafe nem a hír puszta továbbadása, hanem értelmezése, pontosabban szakértővel való értelmeztetése mellett döntött. Dr. Rácz József, a Kék Pont igazgatója kifejti, mitől félrevezetőek az efféle elrettentő képsorozatok, miért nem tudják megvalósítani törekvéseiket a célcsoportban és melyek azok a módszerek, amelyektől nagyobb hatásfokot várhatunk el.
Kardos Tamás
Drogriporter
2011.03.03.