Az ORTT Panaszbizottsága egy korábban benyújtott lakossági panasz alapján határozatban ítélte el a Magyar Televízió „Este” című műsorát, amiért az november 24-én bemutatott műsorában olyan képsorokat mutatott be, melyek a testület szerint alkalmasak a kendertermékek „burkolt reklámozására.”
Az ORTT Panaszbizottsága egy korábban benyújtott lakossági panasz alapján határozatban ítélte el a Magyar Televízió „Este” című műsorát, amiért az november 24-én bemutatott műsorában olyan képsorokat mutatott be, melyek a testület szerint alkalmasak a kendertermékek „burkolt reklámozására.”
Az MTI-nek kiadott közlemény szerint ugyanakkor elvetették a panaszosnak azt az állítását, miszerint az MTV a rendőrségre vonatkozó becsmérlő kifejezéseket használt volna. "Mindezekkel együtt az eljáró tanács többségi véleménye szerint a műsorszámban riportként bemutatott tájékoztatás burkolt reklám, mert – bár szándékát tekintve negatív kontextusban, de – jól behatárolt módon (zöld kenderlevél) mutatta be a szóban forgó termékeket" – szerepel a közleményben. A tanács ezenkívül felhívta a műsorkészítők figyelmét arra is, hogy a meghívott vendégek nem voltak ténylegesen egymás vitapartnerei. A határozatnak jogi következményei nincsenek.
Mint tudvalevő, novemberben a TASZ, a Kendermag Egyesület és az Északi Támpont Egyesület közös nyilatkozatban ítélte el a rendőrség lapjában, a Zsaru magazinban megjelent cikket, mely valótlanul azt állította, hogy a Budapesten forgalmazott kendertartalmú élelmiszeripari termékek alkalmasak a kábulat és függőség kiváltására. A közös nyilatkozatban a civil szervezetek rámutattak arra, hogy egy fiatalnak legalább egy talicskányi gumicukrot meg kellene ennie egy ültő helyében ahhoz, hogy pszichoaktív hatást váltson ki vele. A társadalomra való veszélyesség hiánya miatt ezért a rendőrségnek nem szabadott volna eljárást indítania. Az ORTT mostani határozata megerősítette azt az állítást, miszerint az egész rendőrségi akció valójában a forgalmazónak jelentett reklámot, társadalmi haszna nem volt.