Egy kellően zaftos történet is elég lehet ahhoz, hogy a hisztériakeltés világ másik végéig elérjen
Az eseményről beszámoló The Australian lap egy videót is közöl, ahol a sokak által ismert „ilyen volt, ilyen lett” típusú, sokkoló képeket mutat feltételezett meth használókról és kijelenti: „egyetlen slukk elég a függővé váláshoz”. Ezt nyomatékosítva bemutatja a Montana Meth metamfetamin-ellenes kampány egyik félperces spotját, amin egy tinédzser fiú már a hatás megjelenése előtt függővé válik. Mennyire kifizetődő ez az üzenet?
Mindez azt jelenti, hogy a metamfetamin használata relatíve biztonságos lenne? Egyáltalán nem, hiszen rendszeresen használva a metamfetamin súlyos egészségügyi következményekkel járhat és rendszeres használata függőséghez vezethet. Azonban az eltúlzott beszámolók nem csak a közlő szavahihetőségét vonják kétségbe, de növelik a problémás droghasználók megbélyegzettségét is, akik emiatt kevésbé mernek szakszerű segítségért fordulni, nehezebben törnek ki a szerhasználó közegből, ez pedig jelentősen csökkenti a leállás esélyét. Ráadásul az online média elrettentő szalagcímei és a drogok iránti kereslet együttes vizsgálataiból az is leszűrhető, hogy a hisztériakeltés nemcsak a sajtónak generálja a nézettséget, de az adott szerre irányuló érdeklődést is növeli.