A médiacég vezetői politikai okokból letiltották a legalizációra felszólító reklámklippet
A marihuána legalizációjáért küzdő civil szervezet, a NORML szeretett volna egy 15 másodperces hirdetést elhelyezni a New York-i Times Square híres CBS Super Screen Billboard-ján. Az alábbi videón is megtekinthető hirdetés arról próbálja meggyőzni a nézőket, hogy a marihuána tiltása adódollárok milliárdjaitól fosztja meg az államot – nincs semmiféle olyan utalás, amely a fogyasztásra való buzdításként lenne felfogható. A CBS médiamoguljainál azonban úgy tűnik már ennyi is kiverte a biztosítékot, és február 3-án levélben arról értesítették a NORML-t, hogy a hirdetést “erkölcsi” okokból nem hozzák le. Ugyanígy járt egy melegjogi csoport is, amelynek a hirdetésén csókolózó férfiakról szóló képek szerepeltek.
Allen St. Pierre, a NORML Alapítvány igazgatója szerint érthetetlen a CBS döntése, ugyanis a média eközben nagy pénzeket kaszál az olyan fűszívókat célzó tévésorozatokkal, mint például a Weeds (Nancy ül a fűben). Ráadásul a “Család a fókuszban” nevű ultrakonzervatív csoport abortusz-ellenes hirdetését minden további nélül leadták. St. Pierre szerint egyetemi közgazdász kutatók kiszámolták, hogy a marihuána legális szabályozása 30 milliárd dollárnyi adóbevételt teremtene és 15 milliárd dollár megtérülést hozna a büntető-igazságszolgáltatás számára. A NORML online petíciót indított a CBS vezetők döntése ellen, amelyet itt aláírhatsz.
Sárosi Péter